O czym pamiętać inwestując w parki handlowe?
Konsumenci stale zmieniają swoje potrzeby. Kiedyś preferowali duże centra handlowe, dziś wolą raczej szybkie zakupy w parkach handlowych. Tych drugich na mapie Polski, ale również innych krajów pojawia się coraz więcej. Jest to atrakcyjny kierunek inwestowania. Zanim jednak zabierzesz się za taki projekt, musisz wiedzieć, co zrobić, aby trafić do swoich odbiorców i zapewnić swojemu miejscu klientów. To nie jest wcale takie oczywiste, jakby się mogło wydawać. Nie musisz się jednak obawiać - w naszym poradniku omówimy dokładnie wszystkie aspekty. Miłej lektury!
Pomyśl o swoich potencjalnych klientach
Inwestycja w park handlowy powinna być poprzedzona analizą bazy konsumentów. W zależności od lokalizacji - mniejsze miasteczko czy duża metropolia - będą się oni siebie różnić. Nie zmienia się jak jedno - doświadczenie klienta. I nie chodzi wyłącznie o odpowiednich najemców. Owszem powinieneś zadbać o to, czego w danym miejscu potrzeba - butiki, sklep z narzędziami czy duży supermarket. Przekrojowa gama najemców od renomowanych marek detalicznych po lokalne biznesy stanowi fundament stabilności finansowej i zapewnia różnorodność, która przyciąga i zaspokaja różne potrzeby klientów.
Praktycznie wszystko można dostać teraz online. W związku z tym park handlowy musi pracować dwa razy mocniej nad tym, aby przyciągnąć do sklepów konsumentów. Rozwiązaniem może być przeniesienie parkingu na zewnętrzny fragment retail parku. Wówczas "w środku" na świeżym powietrzu między kolejnymi punktami możesz utworzyć przyjazną, ciepłą przestrzeń. Uliczki, ławki, trochę zieleni - będzie to namiastka tego, co oferują galerie handlowe.
Zadbaj o parking
Świat się zmienia - kolejne pokolenia mają różne spojrzenia na konkretne aspekty, jednak niektóre nadal są takie same. Milenialsi to grupa społeczna, która jest wbrew pozorom stereotypowa. Zmienia się sposób, w jaki dokonują zakupów, ale jak docierają na miejsce? Media często przedstawiają obraz ludzi z dużych metropolii, jako tych, którzy chętnie korzystają z rowerów stacjonarnych. Być może to prawda, jednak wciąż na zakupy ludzie (w zdecydowanej większości) wybierają samochód. Jest to wygodniejszy środek transportu w tym przypadku.
Największą zaletą parków handlowych jest właśnie duża dostępność miejsc parkingowych. Dzięki temu konsumenci mogą robić zakupy niejako z miejsca postojowego. Wejścia do poszczególnych sklepów są parę metrów od samochodu. To jest największa siła parków handlowych.
W związku z tym inwestując w retail parki musisz zadbać o ten aspekt. Parking to nie tylko udogodnienie dla klientów, ale także czynnik decydujący o tym, czy udadzą się oni na wizytę w danym miejscu. Wygoda i bezpieczeństwo podczas parkowania mają olbrzymie znaczenie dla pozytywnego doświadczenia zakupowego. Klienci chętniej wybiorą miejsce, w którym mogą łatwo znaleźć miejsce parkingowe, oszczędzając sobie kłopotów i frustracji związanych z poszukiwaniem miejsca do zaparkowania.
Oczywiście w miarę postępu społecznego i technologicznego musisz zadbać również o nowoczesność. Wspomnieliśmy wcześniej o rowerach - szczególnie w parkach handlowych w dużych miastach potrzebne są miejsca dla jednośladów. Do tego ładowarki dla samochodów elektrycznych. Wszystkie te elementy wpłyną na pozytywny odbiór i zachęcą do odwiedzin.
Zachowaj wysokie standardy od pierwszego dnia
Od czystości i estetyki po bezpieczeństwo i wygodę, każdy aspekt parku handlowego wpływa na jego reputację i przyciąga klientów.
Jednym z pierwszych wrażeń, które odnosi klient, jest wrażenie dotyczące czystości i estetyki retail parku. Utrzymywanie czystości zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz obiektu, regularne sprzątanie, zamiatanie i opróżnianie koszy na śmieci sprawiają, że park wygląda schludnie i przyjemnie dla klientów. Do tego odpowiednie oświetlenie, zieleń oraz atrakcyjny wystrój wnętrz - to poprawia pozytywny odbiór.
Park handlowy powinien również oferować udogodnienia, które ułatwiają klientom zakupy. W tym aspekcie należy czerpać z galerii handlowych. Zadbaj o dostępność toalet, przewijaków dla niemowląt czy stref odpoczynku.
Oczywiście niezbędne są także udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Jest to kolejny aspekt, który podnosi standard Twojego parku. Niezbędne są łatwe przejścia dla osób poruszających się na wózkach, ale także odpowiednie oznakowanie i udogodnienia dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności, aby mogły one swobodnie korzystać z usług parku.
**Stwórz miejsce, do którego klienci będą chcieli wracać! **
Mogą Cię zainteresować...
Wybrane aktualności z rynku, raporty oraz zestawienia
września 03, 2024
września 04, 2024
Raporty
kwietnia 03, 2024