Nasze usługi pośrednictwa nieruchomości

W obliczu zmian na rynku handlowym kluczem do sukcesu jest odpowiednia strategia dotycząca nieruchomości. Posiadamy zespół specjalistów, którzy czerpiąc ze swojej wiedzy i doświadczeń oraz dostępnych zasobów świadczą kompleksowe i innowacyjne usługi w zakresie analizy rynku nieruchomości komercyjnych na rzecz najemców obiektów handlowych i inwestorów, niezależnie od skali, zakresu i lokalizacji realizowanego zadania. W Cushman & Wakefield znajdziesz dla siebie zarówno idealne nieruchomości komercyjne, jak i powierzchnie biurowe.

W oparciu o zdobyte doświadczenie w branży i globalną perspektywę specjaliści działu powierzchni handlowych firmy Cushman & Wakefield zapewniają profesjonalne doradztwo oraz wsparcie w efektywnym procesie komercjalizacji nieruchomości, wykorzystywaniu szans przez sieci handlowe oraz dostarczają klientom informacji niezbędnych przy podejmowaniu decyzji – zarówno w przypadku lokali przy głównych ulicach handlowych, jak i podmiejskich centrów handlowych oraz każdego innego rodzaju obiektów. Poniżej przedstawiamy listę świadczonych przez nas usług.





I. PROJEKTY ISTNIEJĄCE – AUDYT LEASINGOWY

  • Analiza SWOT:
    – analiza konkurencji – obiektów istniejących i planowanych
    – analiza tenant mix w oparciu o generowane obroty, analiza OCR
    – analiza powyższych – zmiana lub nie pozycjonowania projektu
    – analiza wakatów
    – analiza layout
    – analiza zapisów umów najmu
  • Analiza GAP
  • Sporządzenie strategii komercjalizacji na podstawie wyników analizy powyższych rezultatów:
    – uwzględnienie wskaźnika purchase power dla danego regionu vs. generowane obroty w danym segmencie rynkowym
    – uwzględnienie najnowszych trendów takich jak: pop–up store, recycle – re-use stores, showroooms, click&collect
    – weryfikacja szacowanego przychodu z czynszu najmu – przygotowanie / uaktulnienie rent-roll uwzględniającego zachęty dla najemców: fit out contribition, rent –free, step rents
    – cold calling mający na celu weryfikację zainteresowania obiektem potencjalnych najemców

EGZEKUCJA

WDROŻENIE STRATEGII KOMERCJALIZACJI

  • Pozyskiwanie nowych najemców do obiektu:
    – ofertowanie
    – negocjowanie warunków komercyjnych
    – uzgodnienie warunków komercyjnych
    – negocjacje umowy najmu
  • Efektywne re-negocjacje umów z najemcami w obiekcie:
    – przedłużanie umów najmu
    – relokacje
  • Weryfikacja najemców w celu minimalizacji ryzyka
  • Weryfikacja najemców pod kątem stabilności finansowej i doświadczenia

RAPORTOWANIE

  • Sporządzanie reportu leasingowego – zgodnie z wytycznymi Klienta
  • Spotkania leasingowe z Klientem min. 2 x miesiąc, omawianie raportu





II. PROJEKTY PLANOWANE

OPRACOWANIE OPTYMALNEJ KONCEPCJI FUNKCJONALNO-UŻYTKOWEJ

  • Opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego we współpracy z architektem projektu
  • Optymalna wielkość obiektu, wewnętrzna komunikacja – uwagi do przedstawionej koncepcji propozycje rozwiązań
  • Analiza SWOT
  • Analiza konkurencji – obiekty istniejące i planowane
  • Analiza GAP
  • Pozycjonowanie galerii handlowej i tenant mix
  • Sporządzenie strategii komercjalizacji, w tym między innymi:
    – uwzględnienie wskaźnika purchase power dla danego regionu vs. generowane obroty w danym segmencie rynkowym
    – uwzględnienie najnowszych trendów takich jak: pop –up store, recycle – re-use stores, showroooms, click&collect
  • Prognozowane stawki czynszu w podziale na kategorie handlowe i wielkości lokali (sporządzenie tabeli rent roll, uwzględniającego zachęty dla najemców: fit out contribition, rent –free, step rents)
  • Cold calling mający na celu weryfikację zainteresowania obiektem potencjalnych najemców
  • Doradztwo w zakresie materiałów marketingowych, prezentowanie projektu najemcom podczas konferencji takich jak Shopping Center Forum (SCF)

WYNAJEM POWIERZCHNI

  • Konsultacje przy ostatecznej koncepcji projektu
  • Doradztwo dotyczące optymalnego podziału przestrzeni budynku (współpraca z architektem wskazanym przez inwestora)
  • Bieżące konsultacje i zmiany w trakcie negocjacji z najemcami w trakcie komercjalizacji obiektu
  • Doradztwo w zakresie zapisów umów najmu i załączników, wyboru doświadczonej w tematyce obiektów handlowych kancelarii prawnej
  • Reprezentowanie Inwestora w negocjacjach z potencjalnymi najemcami i kompleksowa obsługa dotycząca procesu wynajmu powierzchni
  • Przygotowanie budżetu i estymacja przychodu z wynajmu (w tym kosztów fit out)
  • Pozyskanie najemców i bieżące negocjacje:
    – ofertowanie
    – negocjowanie warunków komercyjnych
    – uzgodnienie warunków komercyjnych
    – negocjacje umowy najmu





III. REPREZENTACJA NAJEMCY

  • Szeroka wiedza rynkowa – ścisła współpraca w zakresie badań rynkowych, przygotowywanie raportów z badań rynkowych
  • Praca doradcza – przygotowanie raportów rynkowych z zamówioną dedykowaną analizą
  • Wiedza o handlu detalicznym – dogłębna znajomość wynajmujących, formatów handlowych, warunków handlowych, obrotów, konkurencji
  • Negocjacje – pozyskiwanie ofert w projektach celowych i potencjalnych projektach (w celach porównawczych i negocjacyjnych), negocjacje warunków handlowych. Możliwość zaangażowania w negocjacje na każdym etapie rozmów
  • Praca organizacyjna – pełne wsparcie we wszystkich pracach administracyjnych niezbędnych do zamknięcia listów intencyjnych oraz umów najmu