W obliczu zmian na rynku handlowym kluczem do sukcesu jest odpowiednia strategia dotycząca nieruchomości. Posiadamy zespół specjalistów, którzy czerpiąc ze swojej wiedzy i doświadczeń oraz dostępnych zasobów świadczą kompleksowe i innowacyjne usługi w zakresie analizy rynku nieruchomości komercyjnych na rzecz najemców obiektów handlowych i inwestorów, niezależnie od skali, zakresu i lokalizacji realizowanego zadania. W Cushman & Wakefield znajdziesz dla siebie zarówno idealne nieruchomości komercyjne, jak i powierzchnie biurowe.
W oparciu o zdobyte doświadczenie w branży i globalną perspektywę specjaliści działu powierzchni handlowych firmy Cushman & Wakefield zapewniają profesjonalne doradztwo oraz wsparcie w efektywnym procesie komercjalizacji nieruchomości, wykorzystywaniu szans przez sieci handlowe oraz dostarczają klientom informacji niezbędnych przy podejmowaniu decyzji – zarówno w przypadku lokali przy głównych ulicach handlowych, jak i podmiejskich centrów handlowych oraz każdego innego rodzaju obiektów. Poniżej przedstawiamy listę świadczonych przez nas usług.
I. PROJEKTY ISTNIEJĄCE – AUDYT LEASINGOWY
- Analiza SWOT:
– analiza konkurencji – obiektów istniejących i planowanych
– analiza tenant mix w oparciu o generowane obroty, analiza OCR
– analiza powyższych – zmiana lub nie pozycjonowania projektu
– analiza wakatów
– analiza layout
– analiza zapisów umów najmu
- Analiza GAP
- Sporządzenie strategii komercjalizacji na podstawie wyników analizy powyższych rezultatów:
– uwzględnienie wskaźnika purchase power dla danego regionu vs. generowane obroty w danym segmencie rynkowym
– uwzględnienie najnowszych trendów takich jak: pop–up store, recycle – re-use stores, showroooms, click&collect
– weryfikacja szacowanego przychodu z czynszu najmu – przygotowanie / uaktulnienie rent-roll uwzględniającego zachęty dla najemców: fit out contribition, rent –free, step rents
– cold calling mający na celu weryfikację zainteresowania obiektem potencjalnych najemców
EGZEKUCJA
WDROŻENIE STRATEGII KOMERCJALIZACJI
- Pozyskiwanie nowych najemców do obiektu:
– ofertowanie
– negocjowanie warunków komercyjnych
– uzgodnienie warunków komercyjnych
– negocjacje umowy najmu
- Efektywne re-negocjacje umów z najemcami w obiekcie:
– przedłużanie umów najmu
– relokacje
- Weryfikacja najemców w celu minimalizacji ryzyka
- Weryfikacja najemców pod kątem stabilności finansowej i doświadczenia
RAPORTOWANIE
- Sporządzanie reportu leasingowego – zgodnie z wytycznymi Klienta
- Spotkania leasingowe z Klientem min. 2 x miesiąc, omawianie raportu
II. PROJEKTY PLANOWANE
OPRACOWANIE OPTYMALNEJ KONCEPCJI FUNKCJONALNO-UŻYTKOWEJ
- Opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego we współpracy z architektem projektu
- Optymalna wielkość obiektu, wewnętrzna komunikacja – uwagi do przedstawionej koncepcji propozycje rozwiązań
- Analiza SWOT
- Analiza konkurencji – obiekty istniejące i planowane
- Analiza GAP
- Pozycjonowanie galerii handlowej i tenant mix
- Sporządzenie strategii komercjalizacji, w tym między innymi:
– uwzględnienie wskaźnika purchase power dla danego regionu vs. generowane obroty w danym segmencie rynkowym
– uwzględnienie najnowszych trendów takich jak: pop –up store, recycle – re-use stores, showroooms, click&collect
- Prognozowane stawki czynszu w podziale na kategorie handlowe i wielkości lokali (sporządzenie tabeli rent roll, uwzględniającego zachęty dla najemców: fit out contribition, rent –free, step rents)
- Cold calling mający na celu weryfikację zainteresowania obiektem potencjalnych najemców
- Doradztwo w zakresie materiałów marketingowych, prezentowanie projektu najemcom podczas konferencji takich jak Shopping Center Forum (SCF)
WYNAJEM POWIERZCHNI
- Konsultacje przy ostatecznej koncepcji projektu
- Doradztwo dotyczące optymalnego podziału przestrzeni budynku (współpraca z architektem wskazanym przez inwestora)
- Bieżące konsultacje i zmiany w trakcie negocjacji z najemcami w trakcie komercjalizacji obiektu
- Doradztwo w zakresie zapisów umów najmu i załączników, wyboru doświadczonej w tematyce obiektów handlowych kancelarii prawnej
- Reprezentowanie Inwestora w negocjacjach z potencjalnymi najemcami i kompleksowa obsługa dotycząca procesu wynajmu powierzchni
- Przygotowanie budżetu i estymacja przychodu z wynajmu (w tym kosztów fit out)
- Pozyskanie najemców i bieżące negocjacje:
– ofertowanie
– negocjowanie warunków komercyjnych
– uzgodnienie warunków komercyjnych
– negocjacje umowy najmu
III. REPREZENTACJA NAJEMCY
- Szeroka wiedza rynkowa – ścisła współpraca w zakresie badań rynkowych, przygotowywanie raportów z badań rynkowych
- Praca doradcza – przygotowanie raportów rynkowych z zamówioną dedykowaną analizą
- Wiedza o handlu detalicznym – dogłębna znajomość wynajmujących, formatów handlowych, warunków handlowych, obrotów, konkurencji
- Negocjacje – pozyskiwanie ofert w projektach celowych i potencjalnych projektach (w celach porównawczych i negocjacyjnych), negocjacje warunków handlowych. Możliwość zaangażowania w negocjacje na każdym etapie rozmów
- Praca organizacyjna – pełne wsparcie we wszystkich pracach administracyjnych niezbędnych do zamknięcia listów intencyjnych oraz umów najmu