Plejada Sosnowiec - kompleksowa modernizacja i nowi najemcy. Worldbox dołącza do grona marek
Centrum Handlowe Plejada w Sosnowcu przechodzi jedną z największych modernizacji w regionie. Właściciel, St Martins Europe BV, powierzył kompleksową realizację międzynarodowej firmie doradczej Cushman & Wakefield. Efekt: wyraźny upgrade doświadczenia klienta, silniejsze pozycjonowanie obiektu i nowe marki — w tym Worldbox, koncept Grupy CCC.
Transformacja, nie tylko lifting
Skala zmian w Plejadzie Sosnowiec pokazuje, że to nie jest zwykła modernizacja, lecz pełna transformacja ukierunkowana na dzisiejsze zachowania zakupowe. Repozycjonowanie obiektu obejmuje architekturę, funkcjonalność i optymalizację zużycia energii. Podstawą decyzji były analizy C&W oraz badania rynkowe (m.in. GfK), potwierdzające rosnące oczekiwania rodzin z dziećmi w bezpośrednim otoczeniu centrum.
Dwuletni plan modernizacji – dwa etapy
Etap I (w realizacji):
- nowoczesny foodcourt,
- strefa zabaw dla dzieci (nowy element oferty Plejady),
- wzmocnienie funkcji „place to meet”.
Etap II:
- renowacja fasady wejściowej,
- modernizacja działającej części obiektu (sufity, oświetlenie, witryny, posadzki, toalety),
- nowe elementy małej architektury i strefy odpoczynku,
- odświeżona kolorystyka wnętrz.
- Zakończenie prac: 2026 r.
Synergia 360° - rola Cushman & Wakefield
Za projekt odpowiada zintegrowany zespół Retail Cushman & Wakefield: komercjalizacja, zarządzanie, marketing oraz project management. Jedna strategia, spójna egzekucja - i konkretne wyniki w pipeline najemców.
„Ambitna wizja CH Plejada Sosnowiec już w ubiegłym roku przełożyła się na liczne przedłużenia umów najmu, a obecnie obserwujemy rosnące zainteresowanie ze strony nowych marek, czego przykładem jest dołączenie sieci Worldbox. Nowa strefa gastronomiczna, przestrzenie rekreacyjne i odświeżony design to tylko część zmian konsekwentnie realizowanych przez właściciela obiektu. Naszym celem jest także wzmocnienie oferty rozrywkowej oraz poszerzenie grona najemców zarówno w segmencie gastronomicznym, jak i handlowym, tak aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców okolicznych osiedli. Kolejne rozmowy w tym zakresie planujemy kontynuować podczas zbliżającego się Shopping Center Forum Fall 2025 w warszawskim EXPO XXI, które odbędzie się jeszcze we wrześniu”,** podkreśla Magdalena Gniazdowska, Retail Leasing Manager w Cushman & Wakefield.**
Worldbox – nowa marka w Plejadzie
Worldbox, koncept Grupy CCC, dołącza do najemców Plejady. Multibrandowa oferta obejmuje odzież, obuwie i akcesoria topowych brandów (m.in. Reebok, Puma, Hunter, Converse, Shaq, Vans, Kappa) w estetyce athleisure i sportowo-casualowej — dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Plan sieci zakłada dynamiczną ekspansję, a jeden z salonów (ponad 500 m²) zostanie otwarty w Plejadzie jeszcze w tym roku.
Efekt biznesowy dla najemców
Plejada Sosnowiec utrzymuje największą ofertę handlową w mieście i wzmacnia pozycję jednego z liderów regionu. Modernizacja podnosi jakość środowiska zakupowego i komfort operacyjny najemców, co przekłada się na stabilność partnerstwa i potencjał wzrostu sprzedaży.
Szukasz powierzchni handlowej w Sosnowcu?
Jeśli planujesz rozwój w regionie i potrzebujesz powierzchni w obiekcie po kompleksowej modernizacji - skontaktuj się z zespołem komercjalizacji Retail Cushman & Wakefield. Zaprezentujemy dostępne moduły i doradzimy najlepszą konfigurację pod Twój koncept.
Mogą Cię zainteresować...
Wybrane aktualności z rynku, raporty oraz zestawienia
Nasze transakcje
28 maja, 2024
Nasze transakcje
05 grudnia, 2024
Nasze transakcje
01 grudnia, 2024