Obiekty Handlowe

Nieruchomości komercyjne nie mają przed nami tajemnic. Czy chciałbyś wynająć powierzchnię pod przestrzeń handlową czy reprezentujesz centrum lu park - służymy pomocą.

Odkryj nieruchomości

Zostańmy w kontakcie!

Warto być na bieżąco, zapisz się do naszego newslettera C&W.

Aktualności

Znajomość i zrozumienie specyfiki rynku nieruchomości opieramy o wieloletnie doświadczenie i codzienne badania.

Odkryj artykuły

Zostańmy w kontakcie!

Warto być na bieżąco, zapisz się do naszego newslettera C&W.

O nas

Co nas wyróżnia? Poza naszym doświadczeniem i zaangażowaniem, to nasza oddanie klientowi i podejście oparte na partnerstwie. Jesteśmy tu, by Ci pomóc i dostosować nasze usługi do Twoich celów i oczekiwań.

Poznaj nasze usługi

Zostańmy w kontakcie!

Warto być na bieżąco, zapisz się do naszego newslettera C&W.

grudnia 31, 2024

Segmentacja klientów centrów handlowych

Gdzie jest zlokalizowany Twój obiekt handlowy? Ulica, osiedle mieszkaniowe, lokalizacja biurowa? A może centrum handlowe? W zależności od danego miejsca profil konsumentów będzie zupełnie inny. Dotyczy to poziomu cen, ich preferencji czy oczekiwań. Jak to wygląda w galerii? Tym tematem zajmiemy się szczegółowo w niniejszym artykule. Miłej lektury!

Czym jest segmentacja klientów?

Klienci są bardzo różni. Jeśli zajmujesz się sprzedażą, to musisz o tym pamiętać. Dzięki temu łatwiej będzie Ci dotrzeć do niego z produktem lub usługą. Kiedy uda Ci się określić najważniejsze cechy konsumentów, będziesz w stanie wyodrębnić ich segmenty. Wówczas będziesz mógł docierać do nich z dostosowaną ofertą.

No ale czym właściwie jest ta segmentacja klientów? To identyfikacja grup konsumentów, którzy mają podobne cechy, potrzeby oraz zachowania. Różnorodne firmy stosują różne metody podziału klientów. Segmentacja polega na uporządkowaniu i zaszufladkowaniu konsumentów w obrębie ich reakcji na dany produkt lub uslugę. Dopiero gdy to zrobisz, możesz przygotować odpowiednią strategię sprzedaży oraz działań marketingowych. Po prawidłowo przeprowadzonej segmentacji klientów możesz dopasować strukturę cenową oraz sposób reklamy.

Po co właściwie jest segmentacja klientów w centrum handlowym?

Skuteczna segmentacja klientów jest niezastąpionym narzędziem dla właścicieli sklepów. Umożliwia precyzyjne określenie parametrów wpływających na dynamikę sprzedaży. Dzięki temu procesowi możliwe jest nie tylko zwiększenie liczby klientów, ale także optymalizacja ich zachowań zakupowych oraz zwiększenie wartości koszyka transakcyjnego. Segmentacja pozwala bowiem na głębsze poznanie potrzeb i preferencji klientów, co umożliwia skuteczne dostosowanie oferty do ich oczekiwań.

Jakie można wyodrębnić segmenty klientów w centrum handlowym?

Chcesz poznać swoich docelowych konsumentów? Warto w tym celu odnieść się do badań. Jednym z cennych źródeł informacji może być raport agencji badawczej Inquiry "Kto odwiedza Twoje centrum handlowe". Twórcy przeprowadzili z uczestnikami pogłębione wywiady, które były połączone z wizytą w galerii. Respondenci mieli także za zadanie wykonywać telefonem zdjęcia elementów, które im się spodobały, jak i tych, które ich zdaniem były nietrafione. Badanie zostało uzupełnione o wyniki systemu monitorowania, który wskazał m.in. ile czasu konsumenci spędzili w centrum handlowym. Jakie segmenty klientów wyróżniono?

Fani

Pierwszym segmentem klientów centrum handlowego wskazanym w analizie byli fani. To grupa klientów, która wyróżnia się wyjątkową lojalnością wobec centrów handlowych. Dla nich wizyta w takim miejscu to nie tylko zakupy, lecz także sposób na spędzenie czasu wolnego i relaks. W związku z tym fani oczekują szerokiej oferty popularnych marek, punktów usługowych, interesujących wydarzeń czy urozmaiconej oferty gastronomicznej.

Nowocześni

To w dużej mierze grupa młodych konsumentów. Są oni zaznajomieni z nowoczesnymi technologiami. Dla nich obecność centrum handlowego w przestrzeni miejskiej jest naturalnym widokiem. Ich wizyta w galerii wiąże się przede wszystkim z poszukiwaniem modowych inspiracji czy nowości technologicznych. Jest to również ich miejsce spędzania czasu ze znajomymi.

Nowocześni przede wszystkim szukają atrakcyjnych wystaw i nowych formatów sklepów. Cenią sobie punkty ze zdrową żywnością, kluby fitness czy kino. Ze względu na ograniczony budżet poszukują również promocji.

Zabiegani

Kolejny segment klientów w centrum handlowym to zabiegani. Ich cel wizyty wiąże się z konkretnym celem zakupowym. Odwiedzają centrum handlowe często, jednak są to krótkie zakupy. Swoje kroki kierują do ulubionych sklepów. W związku z tym cenią sobie przede wszystkim wygodne ciągi komunikacyjne oraz podział galerii na działy tematyczne. Dzięki temu mogą ograniczyć się wyłącznie do jednego fragmentu obiektu.

Koneserzy

Ostatnim segmentem klientów są koneserzy. Są to dojrzali konsumenci, którzy odwiedzają centrum handlowe regularnie. Są to wymagający klienci, którzy wiedzą, czego szukają i mają konkretny plan zakupowy. Dla nich liczą się: wygodny parking, miejsce do odpoczynku czy specjalistyczne sklepy, które oferują coś więcej niż standardowy asortyment np. bogata oferta win, kaw czy herbat.

Prawidłowa segmentacja = lepsze doświadczenie zakupowe = udana sprzedaż

**Nie można nie docenić siły segmentacji klientów w centrum handlowym. Dzięki analizie big data można dopasować ofertę do potrzeb swoich konsumentów lub otworzyć się na zupełnie inny profil. Warto o tym pamiętać i śledzić ścieżki zakupowe.

Mogą Cię zainteresować...

Wybrane aktualności z rynku, raporty oraz zestawienia