Raporty

MARKETBEAT POLSKA – Rynek handlowy III kw. 2021 r.

Ponad 90 000 m kw. nowej powierzchni handlowej w III kw. 2021; dominują niewielkie parki handlowe i wolnostojące magazyny handlowe.

W minionym kwartale zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej zwiększyły się netto o 81 100 m kw. Ponad 92 500 m kw. nowej powierzchni zostało oddane do użytku w 10 nowych i jednym rozbudowanym obiekcie. Zamknięty został natomiast hipermarket Tesco w Gorzowie Wielkopolskim, a nieruchomość nabyła firma Saller , deweloper parków handlowych.

Podobnie jak w poprzednich kwartałach 2021 roku rynek zdominowały nowe magazyny handlowe i małe parki handlowe. Aktywne na polskim rynku są markety budowlane i sklepy meblowe rozwijające sieci swoich placówek. Swoje nowe sklepy uruchomiły Agata Meble w Bydgoszczy, Castorama w Żarach (w budynku po Tesco), Leroy Merlin w Kutnie oraz w Bydgoszczy (również w budynku po

Tesco).

Największym obiektem w sektorze centrów handlowych jest rozbudowa Focus Mall w Zielonej Górze o 15 tys. m kw. Małe miasta z populacją poniżej 100 tys. mieszkańców nadal dominują rynek nowych otwarć z ponad 57 procentowym udziałem w nowej podaży.

40 nowych obiektów w budowie, z których 29 stanowią parki handlowe.

Na koniec trzeciego kwartału 2021 roku ponad 470 000 m kw. powierzchni handlowej było w trakcie budowy z terminem otwarcia zaplanowanym na lata 2021 2022 r. Największe budowane obiekty to między innymi: przebudowa hipermarketu Tesco w Warszawie pod nowe centrum wyposażenia wnętrz Leroy Merlin (30 000 m kw.), rozbudowa o 25 000 m kw. centrum handlowego.

Atut Ruczaj w Krakowie, Galeria Bawełnianka w Bełchatowie (23 000 m kw.) oraz park handlowy Galeria Andrychów (24 000 m kw.). Ponad 60% budowanej obecnie powierzchni handlowej zostanie dostarczona na rynki mniejszych miast o populacji poniżej 100 tys. mieszkańców.

W dalszym ciągu będziemy też obserwować proces uzupełniania istniejącej podaży mniejszymi centrami codziennych zakupów oraz
małymi parkami handlowymi. Ponad połowa obiektów będących w budowie z planowaną datą otwarcia w IV kwartale 2021 roku to
małe parki handlowe.

Dwa debiuty międzynarodowych marek

Polska jest nadal atrakcyjnym rynkiem dla zagranicznych sieci handlowych. W III kw. 2021 r. zadebiutowały dwie międzynarodowe marki: Rituals Cosmetics holenderska marka kosmetyczna obecna w 33 krajach (pierwszy polski sklep zlokalizowany jest w centrum Westfield Arkadia) oraz Colynn butik modowy z włoską oraz francuską odzieżą damską (Galeria Północna).

(…)


Pobierz plik PDF Marketbeat Retail Poland Q3 2021 aby zobaczyć pełny raport …

Cushman & Wakefield Polska

W 2022 roku dla naszych klientów

wynajęliśmy powierzchnie handlową o wielkości 18 582 m²

wynajęliśmy powierzchnie handlową o wielkości
18 582 m²

na które złożyło się 97 udanych transakcji

na które złożyło się
97 udanych transakcji